{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.404 visninger | Oprettet:

Jeg har givet op! :( {{forumTopicSubject}}

Hej skønne HG'ere.. I har været SÅ søde at give råd til folk der har problemer, som ikke handler om hunde.. Og jeg står og aner slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Står i L*rt til halsen rent ud sagt...

Jeg mistede den 3. August min mor.. Og siden da, har ALT bare gået ned af bakke...
Vi havde før min mor døde, en nogenlunde fungerende hverdag(troede vi), med 4 hunde, 3 katte, 2 heste, 1 ilder og min mors høns..
Det viser sig så bare, at min mor har haft ufatteligt meget gæld, og har lånt penge ALLE steder det var muligt. Der er ingen af os der har vidst dette, og så giver det jo sig selv, at der ikke er nogle forsikrings/pensions penge til mig og min søster, og skifteretten tager gården.

Vi mister alle dyrene, udover 2 hunde og en kat, og så mister vi gården.
Katten tager min mormor, og hundene bliver fordelt mellem mig og min søster..

Min søster får så ny lejlighed, og hun tager Trofast med.. Her går han helt amok og kan slet ikke fungere, han bider folk, og hyler hele natten.. Af flere årsager, vælger min søster at give ham fred.. Det tog rigtig hårdt på min søster, for det var hendes bedste ven gennem 6 år.. Min søster vil nu ikke længere snakke med nogen af os i familien, hun har lukket sig selv inde, er droppet ud af skole og alt muligt, og sidder nu bare og har ondt af sig selv.. Hun vil ikke have hjælp eller noget som helst, og er bare sur på hele verden smiley


Jeg er i mellemtiden startet i skole og har fået lejlighed og det går nogenlunde, trods min socialangst og min sorg.. Men jeg har en del fraværd...

Så bliver min kære Grand danois, Alvin, syg og det går meget hurtigere end forventet. Her falder min verden sammen, og jeg kan slet ikke overskue skolen eller noget andet. Jeg vil bare være ved Alvin, indtil det sidste... Jeg vælger så at få Alvin aflivet 6. November..

Jeg tager ned og bor ved min moster lidt, for ikke at skulle komme hjem til en tom lejlighed hverdag..
Jeg begynder at kigge efter ny hund, og det begynder at se lidt lysere ud...
Jeg starter i skole igen om Mandagen, og her skal jeg til møde med min mentor, uu vejleder og skolens coach.. Jeg regner stærkt med at vi kunne finde en løsning, men nej. Skolen vil ikke længere have mig derude, pga min sorg og mine psykiske problemer. De mener ikke jeg er uddannelses klar...

Nu sidder jeg og skal på kontanthjælp igen.
Jeg har ikke længere råd til at bo i min lejlighed og har ikke råd til at få ny hund..

Jeg har ærligt talt givet op.. Jeg kan ikke længere se en ende på det her mareridt, for hvergang jeg ser en lille smule lys, bliver det slukket...
Jeg kan ikk holde til mere af det her og er ved at gå amok inden i...

Hvad ville i have gjort, hvis i nu sad i en situation som min? for jeg er på bar bund...:(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg har givet op! :(
  • #1   15. nov 2013 Hold da fest for en masse ting lige oven i hinanden, der er skisme da intet at sige til hvis I bryder sammen!! Kæmpe kram herfra smiley

    Kunne du måske bo ved din moster eller mormor for en periode, til du kommer lidt mere ovenpå? Og så måske på den måde få sparret lidt sammen, så du er bedre rustet økonomisk til at få et nyt sted?

    Og så vil jeg virkelig råde dig til enten at snakke godt og grundigt med en du stoler på, eller evt. vælge at begynde hos en psykolog.


  • #2   15. nov 2013 Du er da også umenneskeligt hårdt ramt.
    Jeg har ingen vise ord at komme med, men vil sende dig en masse tanker og kram i din retning.


  • #3   15. nov 2013 Jeg bor hos min moster nu, indtil jeg finder ud af hvad der skal ske fremover...
    Jeg går til psykolog en gang om ugen, og det har hjulpet mig meget igennem det her!


  • #4   15. nov 2013 Årh nej smiley

    Først kondolere for tabet af din mor, jeg kan slet ikke forestille mig hvor slemt det må være, men største krammer til dig.

    Normalt er jeg ALL FOR at hjælpe familie, og det er mega ærgeligt at det har taget så hårdt på din søster, men din største opgave lige nu er at få styr på dig selv, og dit liv.

    Følelsen af at give op, kender jeg alt for godt. Uden at have oplevet en så tragisk ting som tab af en forældre, så kender jeg godt lige præcis den følelse.

    Jeg tænker, at det bedste ville være, hvis du gik ned på kommunen og fandt din sagsbehandler, forklarede hende alle disse ting, for du må da have krav på at blive hjulpet.

    Derudover, har i slet ikke andet tæt familie, som kan hjælpe på nogle måde?

    Igen. Kondolere for både tab af mor og Alvin.
    - Ville inderligt gerne hjælpe hvis jeg kunne. Du skal være mere end velkommen til at læsse af i PB, men ellers kan jeg nok desværre ikke gøre det store til eller fra smiley


  • #5   15. nov 2013 Hvor bliver man ked af at læse det går sådan for dig, ville ønske man kunne hjælpe smiley *Krammer* herfra mig

  • #6   15. nov 2013 Jeg har ingen kloge ord - men jeg ved hvordan det er at miste en forælder smiley

    Kæmpe krammer herfra smiley

    Og hvor er det godt du få professionel hjælp.

    Mht din søster.. Det er ikke din hovedpine. Jeg ved det lyder hårdt - men hvis hun ikke vil hjælpes kan du intet gøre smiley Du kan blot lade hende vide at du er her når hun får brug for det. Hun er nødt til selv at ville hjælpes.


  • #8   15. nov 2013 For pokker da smiley

    Ved slet ikke, hvad jeg skal skrive, men du skal i hvert fald have et kæmpe stort kram smiley


  • #9   15. nov 2013 Min mentor mener ikke der er mere hjælp at hente, andet end at jeg kommer på kontanthjælp, og bliver fritaget fra aktivering..

    Vi har ikke andet familie der kan hjælpe os.. Min onkel har en psykose, og min bror har et hash misbrug. Så der er ikke meget hjælp at hente..

    Jeg føler bar jeg sidder i et sort hul, og ikke kan komme op.
    Alt bliver revet væk fra den ene dag til den anden..


  • #10   15. nov 2013 Har du ingen venner der evt. kan hjælpe dig lidt?

  • #11   15. nov 2013 Det jeg troede var min bedsteven, skred lige efter min mors begravelse.. Ellers har jeg kun venner på den anden side af Århus smiley

  • #12   15. nov 2013 smiley

  • #14   15. nov 2013 Tak Minion.. smiley
    Der er noget langt ja smiley


  • #15   15. nov 2013 Åh det er slet ikke til at vide hvad man overhovedet skal sige, for du går gennem mere end nogen som helst burde.

    Det er godt du får professionel hjælp, og er du en dag i Viborg, er der altid plads og to små hunde der ville elske opmærksomheden.


  • #17   15. nov 2013 Tak i er skønne..
    Men det er nok for dyrt for mig at rejse som det er lige nu smiley smiley


  • #18   15. nov 2013 Den danske:

    Ja sådan noget er desværre ikke gratis smiley

    Men find de helt små ting, der kan hjælpe på humøret, og dyrk dem


  • #19   15. nov 2013 Jeg har heller ikke de vises sten, men du er du urimeligt hårdt ramt...

    de fleste kommuner har en ungekontakt, det er dog kun til man bliver 18, men måske kan du ringe til dem i din kommune og de kan vejlede dig om hvorledes og hvor man kan søge hjælp og støtte i din alder ....

    Nu ved jeg ikke hvad din mor døde af, men er det fx kræft er der centre som hjælper de efterladte videre med råd og vejledning...

    Desuden vil jeg som de andre anbefale dig at kontakte kommunen og finde ud af om der er en sagsbehandler/socialrådgiver der kan støtte og hjælpe dig.

    Når du er kommet ovenpå igen så er der nok også en uddannelse til dig ...

    Det hele ser sort ud lige nu, og sådan har livet det desværre ofte med at byde både de gode og de dårlige tider på en gang, i klumper så at sige....

    Det er altid et langt sejt træk at komme på benene og videre, men det kommer du, helt sikkert, det er bare møg svært at se fra der hvor du er lige nu ....


  • #20   15. nov 2013 Jeg prøver.! Mig og min moster kæmper for, at jeg ikke bare skal sidde og glo. Men det er svært at finde glæde i nye ting, når alt man er vandt til forsvinder smiley

  • #21   15. nov 2013 Jeg er til dels enig med dig, men måske det kræver nogle nye mennesker til det?

  • #22   15. nov 2013 Det kan godt være.. Men hvilke mennesker?
    Jeg er fuldstændig på bar bund, og har svært ved at tænke klart over alle de ting der kommer.


  • #23   15. nov 2013 Årrrhhhh for pokker da. Jeg syns du ska gå til din sagsbehandler og forelægge din situation. Det er ikke rimeligt at en ung pige bliver efterladt i sådan en situation. Du kan ikke kæmpe dig ud af mørket alene med alle de tab du har haft på så kort tid. Jeg ved der findes sorggrupper for børn og unge der mister en forælder. Måske det kunne være noget for dig?

    De bedste tanker herfra...


  • #24   15. nov 2013 Hvad døde din mor af, du skal selvfølgelig ikke svare hvis du ikke synes det kommer andre ved

  • #25   15. nov 2013 Hvordan finder man de sorggrupper?

    Min mor døde af, at den store pulsåre i hjertet sprang. Den havde et blødt punkt, og bristede. Det er arveligt, så mig og min søster skal også testes for det...


  • #27   15. nov 2013 Andrea det er lige præcis sådan jeg har det.. I skolen i mandags, inden jeg tog til møde, var der en af de andre elever der spurgte mig "var du ikke stoppet?" Og det fik min til at knække sammen..
    Der skal ingen ting til længere, før min verden brænder sammen. Jeg er en stor humørsvingning..


  • #28   15. nov 2013 Du må ikke give op kære! Din mor, og Alvin sidder deroppe, og hepper på dig smiley

    Tanker til dig.


  • #29   15. nov 2013 Måske du kunne tænke dig at blive hentet f.eks. næste wekkend? også spændere en weekend her? måske den weekend kan blive til flere? vi bor 14 km over Hjørring.

    Vi herhjemme er: min gemal, den store søn på 19 (han spiller guitar - vi har også et klaver), den "bette" på 11 (bette i gåseøjne, da han kigger mig ind i øjnene hehe), 2 stk. små hunde også mig smiley vi har godt humør, og der er masser at tage sig til (playstation - film - pc - vi render og laver ting på hytten - flytter rundt - haven osv.), og øre der gerne lytter til dig...

    Det kan måske virke lidt grænseoverskridende på en eller anden måde når du ikke kender os, men et eller andet sted skal man jo starte smiley nogen herinde har mødt os, så vi eksistere og er ikke syge i hovederne smiley men du kan jo lure min hjemmeside, så kan du se "os" hist og pist derinde, tænk over det og meld gerne tilbage smiley


  • #30   15. nov 2013 Mange kirker har sorg grupper, og det har INTET med religiøsitet at gøre .... Præster kan desuden være utroligt gode at tale med ....

    Ved også nogen kommuner har sorg grupper specielt til unge, eller måske de kender til private foreninger der har det .....

    Googlede sorg grupper for unge, dette kom frem :

    http://www.bornungesorg.dk/?gclid=CP3rhfHC57oCFURc3god_SAAxg

    de har med unge at gøre helt op til 28 år, måske de er et opkald værd ...


  • #31   15. nov 2013 Øj Aino sikke et tilbud!
    Ved slet ikke hvad jeg skal sige, andet end tak!
    Vil klart tænke over det..

    Mange mange tak! smiley


  • #32   15. nov 2013 Sikke en gestus, Aino smiley

    Kunne godt være det kunne være dejligt for dig, Den danske....


  • #33   15. nov 2013 Du er et fantastisk hjertevarmt menneske Aino smiley

  • #34   15. nov 2013 Mange Tak smiley kan slet ikke med hun er alene, det går ikke, rart er det man har nogen der vil lytte og kan give en nye input og smil i sin hverdag, vi har herhjemme snakket om det i et stykke tid, det virkede ellers som det gik godt, men kan man jo læse i denne tråd det ikke gør, så nu skulle det være.

  • #35   15. nov 2013 For pokker, hvor er det ikke rimeligt, at et ungt menneske som dig, skal være så hårdt ramt.
    Varme tanker og knus herfra.


  • #36   15. nov 2013 Puha kan slet ikke sætte mig ind i hvad du har været igennem på det sidste smiley
    Du har fået mange gode råd i tråden, så har egentlig ikke andet at byde ind med.

    Skulle du nogensinde komme forbi Thisted, så er min dør åben. Mine skuldre kan bære ALT smiley


  • #38   15. nov 2013 Årh kære du...


    Hvor er livet uretfærdig. Tænk du skal igennem det. Men du lyder stærk, og jeg er sikker på du nok skal komme ud på den anden side. Var det min mor eller far der var død, lå jeg stadig i et sort hul.

    Jeg vil også anbefale en sorggruppe.. Min venindes far døde sidste sommer og hun siger selv, at uden dem havde hun aldrig fået det bearbejdet. En anden fælles veninde mistede sin far 3 år siden og tiltrods for hun har haft længere tid, kan man mærke at min veninde i sorg gruppen er meget "længere".

    Hvis du nogensinde kommer til Århus er du altid velkommen. Og tøv endelig ikke med at skrive hvis du vil snakke - jeg er altid klar til at lytte, ligegyldigt hvad du har lyst til at snakke om, okay?:)

    Kæmpe kram!


  • #39   15. nov 2013 Tag imod al den hjælp du kan overkomme herfra, og få nogle nye bekendtskaber der måske kan bidrage til at komme videre, og hjælpe med at lave en slagplan for fremtiden eller i det mindste give dig nogle hyggelige timer eller dage? Tror du har brug for at komme lidt på afstand af al elendigheden.
    Det er super at du kan være hos din moster, hold godt fast i hende, hun kan måske også hjælpe dig videre. Det er sindssygt vigtigt at du tager imod hjælp, det er pisse svært selv at bede om den, så tag imod det du kan smiley
    Jeg føler med dig, har også stået palle alene som 18 årig, far død, mor langt væk og uden kontakt, bror svært maniodepressiv, begravelse og alt.. det er ikke nemt at skulle være voksen fra den ene dag til den anden, og tage ansvar for andet end sig selv lige pludselig.
    lyset er derude, måske er der skyer for lige nu, men det klarer op igen.
    Mange varme tanker herfra smiley
    du skal også være mere end velkommen til at skrive til mig.



  • #41   15. nov 2013 Camilla, mange ønsker om næste år må være lykkens år for jer, godt nok trist hvad I har været igennem smiley *Krammer*

  • #42   15. nov 2013 nu kan jeg endnu bedre li dig Aino smiley

    TS: ingen ord kan trøste dig men sender dig masser af gode tanker. Har stået i noget der ligner din situation og ved der er en vej ud af det. Du er velkommen til at skrive privat.


  • #43   15. nov 2013 Har du på et tidspunkt ikke kunne lide mig Sarah? smiley og lige over! flere ting med dig rør sgu en dybt! har fået tænkt en del på "Spunken" på det sidste, men ikke ready til at røbe endnu med hvad smiley dog nu du er i tråden må jeg heller høre om du egentlig bor langt væk fra Ringsted, da jeg har en pakke der skal dertil når tingene er færdige og kommet i kassen smiley

  • #46   15. nov 2013 Jeg har virkelig ikke noget nyttigt at skrive, andet end at jeg sender et kæmpe kram og varme tanker.
    Kan kun forestille mig, hvordan du må have det lige nu ):


  • #47   15. nov 2013 Aino: whaaat ? smiley hvad har du gang i af hemmeligheder ?:)
    Nej jeg bor i en lille flække ca.10 km fra Ringsted.

    Og nej jeg har altid godt kunne li dig smiley Men du ved folk sniger sig under "radaren" nogen gange og så pludselig ser man dem og tror du er et rigtig godt menneske.:)


  • #48   15. nov 2013 Sarah, tager den lige i pb smiley

  • #52   15. nov 2013 Aino smiley <3 smiley smiley

  • #53   15. nov 2013 Først vil jeg sige at jeg kondolere, er ked af at høre at du har mistet din mor og din hund.

    Dernæst vil jeg skrive til dig, jeg kender meget til den følelse du sidder med. Jeg kan ret meget genkende min situation, når jeg læser dit indlæg, så derfor: Hvis du har lyst til at skrive lidt, eller måske bare har brug for at få lidt luft - så er du velkommen til at skrive til mig smiley

    Håber alting løser sig for dig, er sikker på det hele nok skal gå når "tågen" letter sig lidt smiley


  • #55   15. nov 2013 Åhr ved slet ikke hvad jeg skal sige.. smiley

    Sender dig det største kram universet kan rumme samt en masse kærlige tanker.. smiley

    Og Aino, du er virkelig et fantastisk menneske ! smiley


  • #56   15. nov 2013 Mystisk jeg ikke havde fået besked om der var nyt..... der er åbenbart stadigvæk "drillenisser" på HG smiley

    Barmutter *Krammer* smiley


  • #58   15. nov 2013 Takker Carina smiley ville ikke tilbyde det hvis jeg ikke mente hun ville hygge sig i vores selvskab og få noget ud af det, kender bl.a. godt til social angst - savn osv. at ting tager den tid ting tager smiley men man skal videre, så engang imellem må man af sig selv tage og gribe chancen imens den er der, min fornemmelse siger mig dette ville være godt for TS, sjældent min fornemmelse tager fejl smiley
    Masser af forskellige ting kan man her, og når man har lyst til at åbne op og fortælle kan man det smiley går meget op i der skal være plads til smil og latter i hverdagen hvilket der er da vi har en ret god humor alle sammen smiley at man hjælper hinanden hvis der er noget, det er vigtigt med et netværk når *lokummet brænder*, dette kunne måske blive os....


  • #59   15. nov 2013 Lømmel, jeg vil lige "stikke" til dem igen i en tråd jeg engang oprettede smiley

  • #62   15. nov 2013 minion, yep, de er der åbenbart fra tid til anden... her er min tråd: http://www.hundegalleri.dk/forum/Off-Topic/543975-ingen_besked_om_ny_haendelse_i_gruppe_o

  • #64   15. nov 2013 Du er virkelig et dejligt menneske Aino.. Virkelig ! smiley

  • #66   16. nov 2013 Aino smiley

  • #68   16. nov 2013 Mange tanker herfra smiley

  • #69   16. nov 2013 Tusind tusind tak alle sammen!
    Jeg tænker meget over Aino's tilbud!

    I er nogle skønne mennesker alle sammen!<3


Kommentér på:
Jeg har givet op! :(

Annonce